Thursday, August 18, 2011

I have lost myself while I'm in love with you...

Sepatutnya, orang yang kita sayang, membantu kita untuk mengenali diri kita sendiri. Now I've realize that I've lost myself. Segala pegangan aku, cita-cita aku dan karektor diri aku yang dibina untuk melindungi diriku telah hilang. Aku kira, aku labuhkan dinding yang kubina agar hati ini senantiasa terpelihara untuk dirimu. Aku benarkan kau untuk menyentuh hatiku, namun, setelah kau gagal menjaganya, malah menghancurkannya, mengapakah aku masih biarkan kau berada di dalam hatiku.

Kekecewaan ini, tidak dapat digambarkan dengan kata-kata. Wajah menyajikan senyuman, namun keping-keping hati yang kau kutip semula itu masih lopong. Ada cebisan yang hilang. Itulah cebisan kepercayaan. Seumur hidupku, aku sangka kaulah insan yang paling aku percaya yang tidak akan menguris hati kacaku ini. Ternyata, bukan sahaja kau guris, malah kau hancurkan. Maka, aku mulai sedar, kau bukan Tuhan patut aku puja, kau bukan nabi patutku sanjung dan kau bukan malaikat patut aku kagumi. Kau hanyalah manusia biasa. Ternyatanya kau tidak mampu melindugi aku dari rasa kecewa. Malah, kau kini menjadi salah satu punca kekecewaanku.

Wahai diriku yang dahulu,
Kemanakah kau menghilang...
Begitu jauh aku melemparkanmu,
Begitu dalam jurang kau kucampakkan...

0 comments:

Template by:
Free Blog Templates